Az Emirates légitársaság elnöke, Tim Clark szerint a Boeing amerikai repülőgépgyártónak változtatásokra van szüksége, miután egy MAX 9 típusú gépükön január 5-i repülés során egy panel kiesett. Elmondta: az Emirates nem tolerálja a további hibákat.
Kína felülbírálná a Boeing 737 Maxokra kivetett korlátozásait, ezzel pedig visszatérhetne az amerikai gyártó a tengerentúli piacra. Az ügyet ismerő források szerint a San Franciscó-i Hszi Csin-ping–Joe Biden találkozó megnyithatja az utat a repülőgép- és űrtechnikai kereskedelem újraindításához a két ország között – számolt be róla a Bloomberg.
A Boeing részvényei csütörtökön 4%-ot estek a korai kereskedésben, miután a vállalat figyelmeztetett, hogy a 737 MAX repülőgépek leszállítása késhet a fő beszállító, a Spirit AeroSystems újabb minőségi problémája miatt - írja a Reuters.
Az amerikai közlekedési minisztérium megkezdte annak az átvilágítását, hogy a szövetségi légügyi hivatal (FAA) miként felügyelte a Boeing 737-es és Boeing 787-es repülőgépek gyártását.
Kína légiközlekedési hatósága kiadott egy alkalmassági ajánlást a Boeing 737 MAX gépére, így több mint két és fél év után visszatérhet a két halálos repülőgépbalesetben is érintett modell a távol-keleti országba. A hírre több mint 7 százalékot emelkedett a Boeing árfolyama a tegnapi kereskedésben - írja a Reuters.
Kétéves vizsgálat után egyelőre pont került a Boeing botránygépeinek ügyére, a vállalat ugyanis megegyezett, hogy 2,5 milliárd dollárnyi, vagyis mintegy 730 milliárd forintnyi büntetést fizessen az amerikai igazságügyi minisztériumnak. A társaság elismerte, hogy két alkalmazottja megtévesztette a hatóságokat a 737 Max repülésirányítási rendszerének képességeivel kapcsolatban, ami szerepet játszott a későbbi tragédiákban. Egyetlen vállalatvezetőt sem ítéltek el ennek részeként.
Emelkedik a Boeing részvényének árfolyama a keddi kereskedés előtti órákban arra a hírre, hogy a korábban két katasztrófát is megélt 737 Max gépük először repülhet ma az Egyesült Államokban, New York és Miami között fogja szállítani az ominózus gép az American Airlines utasait.
A Ryanair egyelőre nem akar több Boeing 737 MAX típusú gépet rendelni - mondta Eddie Wilson, a Ryanair DAC vezérigazgatója csütörtökön a Skift Aviation Forumon egy kérdésre válaszolva.
Több hónapnyi egyeztetés után az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) megállapodott az amerikai Szövetségi Légügyi Hatósággal (FAA) és a Boeinggel abban, hogy szeptember első felében elindulhat a két légikatasztrófában érintett 737 MAX típus eddigi módosításait vizsgáló berepülés.
Megvan az első megrendelés a földreparancsolása után újratervezett Boeing 737 MAX típusú repülőgépre, miután a lengyel Enter Air SA négy típust is vásárol a gépből - jelentette be a repülőgyártó vállalat szerdán.
Dave Calhoun, a Boeing vezérigazgatója reménykedik abban, hogy az új repülőgépek iránti kereslet visszatér 2021 második félévére – írja a CNBC.
A koronavírus miatt késlekedhet a Boeing 737 Max gépek engedélyeztetése, a CNBC úgy tudja, hogy a nyár vége előtt nem valószínű, hogy ismét a levegőbe engedik a géptípust, amihez két tragikus baleset is kötődött nemrég.
A tervek szerint májusban újraindítaná a hírhedt 737 Max gépek gyártását a Boeing, több hónapos szünet után – tudta meg a Reuters. A jelen helyzetben az is kérdés, hogy a koronavírus nem szól-e közbe.
Törmeléket találtak néhány Boeing 737 Max repülőgép üzemanyagtartályában, ami nem túl jó hír a problémás modellnek. A repülőgépgyártó szerint még nem átadott gépeknél bukkantak a problémára egy rutinellenőrzés során.
Nem kapott új megrendelést a Boeing idén januárban, 1962 óta nem fordult elő ilyen eset.
A 737 Max hónapok óta tartó problémája összesen akár 25 milliárd dollárba is kerülhet a gyártói Boeingnek – vélekedett egy elemző szerdán azt követően, hogy a cég további csúszásokat jelentett be a termelés újraindulásában.
A vadvédelmi övezetekre és a menhelyekre helyezik a hangsúlyt.
Négy hatás, amit mindenki meg fog érezni.
Akár egymillió érintettje is lehet az új pályázatnak, aminek első körben 20 vagy talán 30 ezer nyertese lehet.
Valami felfelé húzza az árakat.
Az Európai Unióban a kínai érdekeket leginkább támogató országokba látogat csak el az ázsiai világhatalom vezetője.